Har du problem med din TV signal eller ditt bredband?
Ibland händer det att det blir något brott på sändningen eller att bredbandets hastighet blir svajig. Läs mer om vad du själv kan göra för att undersöka felet nedan.
Problem med din TV signal
Upplever du något fel med din TV signal anmäler du det själv till Telenor som levererar ditt TV paket. Du når Telenor på telefonnummer 020-222 222
Gör gärna en Felanmälan också, så får vi nys om att något inte stämmer och kan följa upp att problemet har blivit löst.
Problem med ditt bredband
Felanmälan för internet gör du till din tjänsteleverantör. För att underlätta felsökning och påskynda hjälp med ärendet bör du fundera över följande frågor innan du kontaktar leverantören.
Ansluter du din nätverkskabel direkt i ditt datauttag eller surfar du via router och/eller trådlöst? Om du surfar via router och/eller trådlöst; uppstår samma problem om du ansluter en nätverkskabel direkt till datauttaget?
Har du testat att byta nätverkskabel?
Vid vilken tid på dygnet upplevs problemet? Förekommer problemet vid en viss tidpunkt, vissa dagar eller är det konstant?
Kontakta din tjänsteleverantör om problemet kvarstår efter att du gått igenom ovanstående frågeställningar och följt givna rekommendationer. Kom ihåg att tjänsteleverantörens felsökning underlättas ju mer information du kan ge dem. Om tjänsteleverantören bedömer att felet ligger hos Umeå Energi Umenet tar leverantören ärendet vidare. Om både tjänsteleverantören och Umeå Energi Umenet anser att felet ligger hos oss som hyresvärd ber vi dig registrera en Felanmälan.